သတင္းေဆာင္းပါး

ဘဝ...ရသ..ေကာ္ဖီခါးခါး



လက္ရွိအေနအထားမွာ အခ်ိန္အမ်ားစုက အထီးက်န္သလုိခံစားေနရတယ္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ခပ္ပါးပါး။ အနာဂတ္က မႈန္ ၀ါး၀ါး။ ဘယ္စခန္း သြားရမွာလည္း မေရရာ။ လက္လွမ္းမီသမွ် စာေလးေတြဖတ္လုိက္။ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာ အၾကာႀကီး ထုိင္၊ ေတြ႔ရာလူနဲ႔ (အမ်ားအားျဖင့္ လူရင္းေတြနဲ႔) ေတာင္ေရာက္ ေျမာက္ေရာက္ ေရာက္တတ္ရာရာေတြ ပြားလုိက္။ ရံ ဖန္ရံခါ ရင္ထဲမွာေအာင္းေနတဲ့ ေလပူေတြကုိ BBC,VOA ေလလႈိင္းကတဆင့္ လႊင့္ထုတ္လုိက္။ အိပ္ယာထဲမွာ ေခြရင္း အတိတ္အေၾကာင္းေတြ ျပန္ေတြးလုိက္။
ဒီလုိနဲ႔ စိတ္ကူးေလးေတြသြက္လာတယ္။ လက္ကေလးေတြလႈပ္လာတယ္။ စာရြက္ေပၚမွာ စာေၾကာင္းေလး ေတြထင္ လာတယ္။ ေကာင္းတာမေကာင္းတာ အသာထား.. စာလံုးေတြက အင္တာနက္ေပၚထိ ခုန္ေပါက္ ျဖန္႔က်က္လာတယ္။ အင္တာနက္စပိနဲ႔ေျပးရင္းလႊားရင္း တခ်ဳိ႕ တခ်ဳိ႕ေသာမ်က္လံုးေတြ.. ကုိယ္ျဖန္႔ခင္းထားတဲ့ စာလံုးေတြေပၚ ခလုတ္တုိက္ လဲက်မိေတာ့.. comment ေဆးစက္ေလးေတြ ခ်ထားခဲ့တယ္။ ဘာေျပာေကာင္း မလဲ… ဒီကေကာင္ေရာဂါတုိးပါေလ ေရာ။
ေသြ႔ေျခာက္ေနတဲ့ ဦးေႏွာက္မွတ္ဥာဏ္ကုိ အတင္းေရစုိေအာင္ဆြတ္ၿပီး အထပ္ထပ္အခါခါ ညႇစ္ခ်။ ရသမွ်အေတြးေတြနဲ႔ ျဖစ္နုိင္သမွ် အရုပ္တခုရေအာင္ဖန္တီး။ လွသလား အက်ည္းတန္သလား နားမလည္။ အင္တာနက္ ေစ်းကြက္မွာ အခ်ိန္ မီအေရာက္တင္။ အင္း…ခုဆုိရင္ ေဖ့စ္ဘုတ္ စင္ေပၚမွာ ကုိယ္တင္ထားတဲ့ အရုပ္ေတြ မ်က္စိ႐ႈပ္ေလာက္ေအာင္ကုိ အ ေတာ္မ်ားေနပါေပါ့လား။
ေနာက္ဆက္တဲြျပႆနာတခုက ဘယ္တုန္းကမွ မရင္းႏွီးဘူးတဲ့ အဲဒီ အင္တာနက္ဆုိတဲ့ မိတ္ေဆြကုိ တေန႔တခါေလာက္ မွမျမင္ရရင္ မေနႏုိင္ေလာက္ေအာင္ စဲြလမ္းေနမိတာ။ အိမ္သူက စိတ္လုိလက္ရ အိတ္ထဲထည့္ ေပးထားတဲ့ အေႂကြစ ေလးေတြေရာ… တခါတေလ သူမသိေအာင္ ဘတ္ထားတဲ့ ဘတ္ေငြအစစ္ေတြပါ အင္တာနက္ဆုိင္မွာပဲ ဂိတ္ဆံုးဆံုး သြား။ စိတ္ထြက္ေပါက္ေလး တခုအျဖစ္ပါ။
ၾကာေတာ့ အိမ္သူသက္ထားကပါ သိပ္ၿပီးမသကၤာ ျဖစ္လာတယ္။ ဘာေတြလုပ္ေနတာလဲ.. ဘယ္သူေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ တာလဲ…။ အြန္လုိင္းဇာတ္လမ္း ေတြကလည္း သူ႔ဟာသူ ေကာင္းကင္မွာမေနဘဲ ေျမျပင္ထိ ဆင္းဆင္းလာတတ္ေတာ့ မိသားစုေတြၾကားမွာ ယံုထင္ေၾကာင္ထင္ ျဖစ္ရတာေပါ့။
အြန္လုိင္းေပၚလမ္းေလွ်ာက္ေနရင္း သိကၽြမ္းခြင့္ရလာတဲ့ မိတ္သစ္ေတြ၊ မထင္မွတ္ဘဲျပန္ဆံုခြင့္ရလုိက္တဲ့ မိတ္ေဟာင္း ေတြနဲ႔ စကားေျပာခြင့္ၾကံဳတဲ့အခါ ရင္ထဲမွာ စိတ္သက္သာရာရသလုိလုိ။ ဒါေပမယ့္ ကုိယ္ပုိင္းျဖတ္ထားတဲ့ သတ္မွတ္ခ်ိန္ ထက္ ပုိပုိသြားတတ္တယ္။ မိတ္ေဟာင္းေတြနဲ႔ အတိတ္အေၾကာင္း စကားလက္ဆံု က်တဲ့အခါမ်ဳိးမွာေတာ့ သြားေလေရာ့ ဇာတ္ေမ်ာႀကီး။ ဇာတ္လမ္းအရွိန္သတ္မရေတာ့ Bill စာရင္းက တက္ၿပီးရင္း တက္။ ဒါေတြရွင္းဖုိ႔ မဆလာခြင္ကုိ ခရီးယာ ယီထြက္။ မခက္ပါဘူးေနာ္… ေနတတ္ရင္ ေပ်ာ္စရာႀကီး။
ရင္ထဲရွိရွိသမွ် အားရေအာင္ စားျမံဳ႕ျပန္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ကုိယ့္အျပစ္နဲ႔ကုိယ္ ခပ္ရုိ႕ရုိ႕ေလးအိမ္ျပန္လာတဲ့အခါ ေႏြးေထြးစြာ ေစာင့္ႀကိဳေနတဲ့ အိမ္ကစီအုိ(ဇနီး)ရဲ႕ ႏႈတ္ခမ္းပါးက က်ဳိက္ထီးရုိး၀င္းစတားပစ္သလုိ ဒလစပ္ ေပါက္ကဲြထြက္လာတဲ့ အ ျပစ္တင္သံေတြေအာက္မွာ ငမုိက္သား ျပားျပားႀကီး၀ပ္ကာ ခံေပေရာ့။
သူ႔ကုိတုန္႔ျပန္ေနလည္း ေျပလည္စရာအေၾကာင္းမျမင္။ အေကာင္းဆံုးက အိမ္ေနာက္ေဖးကုိတည့္တည့္သြား အသင့္စိမ္ ထားတဲ့ အ၀တ္တစ္ဇလံုကုိ သူ႔ကုိယ္စား အားရပါးရ ေလွ်ာ္ပစ္လုိက္တယ္။ ပါးစပ္ကလည္း တတြတ္တြတ္။
ဘယ္ရမလဲ…သင္းေလာက္ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွေအာက္က်ဳိ႕မခံဘူး။ အထူးေလ့က်င့္ထားတဲ့ ေရတပ္သား။ ပင္လယ္ကုိ ခါးေစာင္းတင္ထားတဲ့ေကာင္။ သူထားသမွ်အလုပ္ မခုိင္းဘဲရွာၾကံလုပ္လုိက္တဲ့အခါ သခင္မႏႈတ္ဖ်ားက အၾကင္နာစကား ဟ,မလာေတာင္မွ သနားသျဖင့္ ေဖ်ာ္ေပးတဲ့ေကာ္ဖီတခြက္အျပင္ ကြမ္းယာေလးပါ အပုိဆုရလုိက္ေသး။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ္လုပ္ခ်င္တာလည္း လုပ္ခဲ့ၿပီးၿပီမုိ႔ ေက်နပ္ပါတယ္ေလ…. ေရရွည္မွာ ဒီအေျခအေနအတုိင္း ဆက္ရွိေန အံုးမွာလားဆုိတာကေတာ့ အမ်ားေျပာေျပာေနတဲ့ သမၼတႀကီးရဲ႕အစုိးရလုိ ေစာင့္ၾကည့္ရဦးမွာေပါ့ေလ။
(ခုလုိေရးလုိက္တာလည္း မြန္းက်ပ္မႈကုိေျဖေလွ်ာ့တဲ့ ထြက္ေပါက္တခုပဲလုိ႔ ထင္မိပါတယ္)
စိတ္အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ရင္ ခြင့္လႊတ္ၾကပါ................

Harp
Oct 7, 2010
ဗိုုလ္မွဴးခ်စ္ေကာင္း ေရးခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၂ဝ စာအုုပ္ေလး ကို ကိုုယ့္ဘေလာ့ဂ္မွာ ယူတင္ခဲ့ေပမယ့္ မေန႔ကမွ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ တေယာက္ျပန္ရွဲလို႔ အဆင္သင့္တုုန္း တခါတည္းဖြင့္ၿပီး တထိုုင္တည္း ဖတ္ျဖစ္လိုုက္တယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၆ဝ ေလာက္ဆီ ျပန္ေရာက္သြားခဲ့ၿပီးေတာ့ ရင္ထဲမွာ ႏံုးခ်ိက်န္ခဲ့တယ္။ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္နဲ႔ ေတာ္လွန္ေရး ။ ဒီမိုုကေရစီ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ အယူဝါဒ လူပုုဂၢိဳလ္စြဲေတြ ကိုုယ္က်ဳိးစြန္႔ အနစ္နာခံျခင္းနဲ႔ ခိုုင္ၾကည္ေလးျမတ္ျခင္း။ ရြံရွာမုုန္းတီးစက္ဆုုပ္စရာ ေကာင္းလွတဲ့ အာဏာအဆိပ္သင့္မႈေတြကိုု ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးရဲ႕ ေနာက္ခံအခင္းအ က်င္းမွာ သံေဝဂရစြာ နာက်င္ေၾကကြဲစြာ ဖတ္႐ႈလိုုက္ရတယ္။ ဆံုုး႐ွံဳးနစ္နာခဲ့ရတဲ့ လူ ေကာင္းလူမြန္ေတြ မေရတြက္ႏိုင္ခဲ့။ အဲဒီအခ်ိန္ မတိုုင္ခင္ေတြကတည္းက အဲဒီအခ်ိန္ ေတြေနာက္ပိုုင္းမွာေရာ လြန္ခဲ့တဲ့အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ အခုုလက္ရွိအခ်ိန္ေတြမွာထိ ဆံုုး႐ွံဳးဆဲ နစ္နာဆဲ ေၾကကြဲမဆံုုးဆဲ။
ဒါကပဲ ဗမာ့သမိုုင္းတဲ့လား
ရန္ပြဲေတြ တိုုက္ပြဲေတြ စစ္ပြဲေတြ မရွိတဲ့ကမၻာႀကီးတခုု ျဖစ္ဖို႔ဆိုုတာေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္စ ရာအေၾကာင္း မရွိလွေပဘူး ။ ဒါေပမယ့္ ေဟာဒီ ကမၻာေျမျပင္ေပၚက သစ္ပင္ေတြကိုု ခုုတ္လွဲၿပီးေသနတ္ေတြ ျဖစ္လာတဲ့အခါ ကမၻာ့ေျမဆီ ေျမလႊာေတြထဲက ျဒပ္သတၱဳေတြနဲ႔ ခဲယမ္းမီးေက်ာက္ေတြျဖစ္လာတဲ့အခါ လူသားေတြရဲ႕ ရန္ေဆာင္ အမ်က္ေလာဘေတြက ပိုလို႔ ပိုုလို႔ ေလာင္ၿမိဳက္လာေနေလေရာ့သလား။ အဲဒီအထဲကမွ ကိုုယ္တိုုင္ရဲ႕ ေရြးခ်ယ္ လိုုမႈ မဟုုတ္ရပါပဲ ကိုုယ့္ဆႏၵထက္ ႀကီးျမတ္တဲ့ ေစ့ေဆာ္မႈေတြေၾကာင့္ လက္နက္ကိုုင္ခဲ့ ၾကသူေတြ လိုုလိုုလားလားနဲ႔ကိုု စစ္ကိုလိုလားသူ ေတြ။ လက္နက္ကိုုင္ရင္းနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးကိုု ေတာင့္တေနသူေတြ။ လက္နက္ကိုုင္ရင္းနဲ႔ ရန္သူကိုု အညိဳးတႀကီးအၿပီးသပ္ ေျခ မွဳန္း လိုုသူေတြ။ အဲဒါေတြ အားလံုုးထဲကမွ လူတေယာက္ျခင္းစီရဲ႕ လူသားဆန္မႈေတြ ။
ဗမာ့ေစာင္း- အိုု္င္ဝိုုဂ်ီးမား နဲ႔ ဂ်ပန္ စစ္ျပန္ႀကီးမ်ား
(ျပန္လည္ ေဖာ္ျပျခင္း)

Jun 8, 2008
ဒီ ျမင္ကြင္းက်ယ္သံုးခု  အေတြးထဲမွာစုၿပီး ဖြဲ႕တည္ေနတာေတာ့ ၾကာလွၿပီ။ ခုေတာ့ ဧရာ ဝတီျမစ္ဝေဒသက ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္စုပံုေနတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ေတြကို မျမင္ရက္ျမင္ရက္ ျမင္ ေနရင္းကကို၊ လြန္ခဲ့တဲ့ ၄ ႏွစ္ေလာက္က အမွတ္မထင္ၾကည့္လိုက္ဖူးတဲ့ ဗမာ့ေစာင္း ဆို တဲ့ သမိုင္းဝင္ ဂ်ပန္႐ုပ္ရွင္ထဲက၊ ရာေထာင္ခ်ီတဲ့ အေလာင္းေတြအတြက္၊ ဘဝတခုလံုး ကို လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းျပစ္လိုက္တဲ့ အညၾတ ဂ်ပန္စစ္သားေလး မစ္ဆူအီကို၊ သတိရမိ ေတာ့တယ္။
ဒီ႐ုပ္ရွင္က ဒုတိယ ကမၻာစစ္အၿပီး စစ္ဆန္႔က်င္ေရး လွဳပ္ရွားမႈေတြ အံုးအံုးႂကြက္ႂကြက္ ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ နာမည္ႀကီး ဂ်ပန္ဒါ႐ိုက္တာႀကီး အိုင္ခ်ီကာဝါက ဖန္တီးခဲ့တာပါ။ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္မွာ အေကာင္းဆံုး ႏိုင္ငံတကာ ႐ုပ္ရွင္ထူးခၽြန္ဆုကို ရခဲ့တယ္။ တေလာကမွ ဂ်ပန္ ဒါရိုက္တာႀကီး အိုင္ခ်ီကာဝါတေယာက္ အသက္ ၉ဝ ေက်ာ္မွာ ေသဆံုးသြားေတာ့ ဟစ္တိုင္ အြန္လိုင္း စာေစာင္မွာ၊ သတင္းေဆာင္းပါးေလးအျဖစ္ ေဖာ္ျပတာ၊ ေတြ႔လိုက္မိ တယ္။ ဒါေပမဲ့၊ ဗမာ့ေစာင္း ႐ုပ္ရွင္ကို ေဖာ္ညႊန္းတဲ့ေနရာမွာ ဗမာ့ေစာင္းကို ျမတ္ႏိုုးခ်စ္ခင္ တဲ့ ဂ်ပန္စစ္သားေလးတေယာက္အေၾကာင္းလို႔၊ ေဖာ္ျပထားတာဟာ၊ သိပ္အက်ဥ္း႐ံုး လြန္းၿပီး၊ ႐ုပ္ရွင္ရဲ႕ အႏွစ္သာရကို မေပၚလြင္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။

တကယ္က ဒီဇတ္လမ္း တခုလံုးဟာ၊ ကမၻာ့စစ္ႀကီးေတြရဲ႕ ႐ူးသြပ္ေၾကာက္မက္ဘြယ္ ေကာင္းမႈေတြၾကားထဲက လူတေယာက္ခ်င္းစီမွာရွိေနႏိုုင္တဲ့ လူသားစိတ္ ကေလးကို၊ အ ႏုပညာေျမာက္ေအာင္ ေဖာ္ျပထားတာပါ။ ဒီအေခြေလး လက္ထဲေရာက္လာေတာ့ စိတ္ ေတာင္ မဝင္စားမိဘူး။ အေဒၚတေယာက္က ၿဗိတိသွ်႐ုပ္သံမွာ Burmese Harp ဆိုၿပီး လာတာနဲ႔ စိတ္ဝင္စားၿပီး အေခြနဲ႔ လိုက္ကူးထားလိုက္တာ။ သူ ကူးထားတဲ့ ဗီဒီယိုတိပ္ကို တခါ ဗီစီဒီထပ္ကူး။ စက္ထဲထိုးၾကည့္ေတာ့လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၅ဝ ေက်ာ္က အျဖဴအမဲ ႐ုပ္ရွင္က မွံဳဝါးလြန္းလို႔ ဆက္ေတာင္မဖြင့္ျဖစ္ေတာ့တာ။ ေနာက္ေတာ့မွ အေဒၚက သိပ္ ေကာင္းလြန္းလို႔ ၾကည့္ျဖစ္ေအာင္ ၾကည့္ပါဆိုတာနဲ႔ ကဲ ႀကိဳးစားပမ္းစား ကြန္ျပဴတာနဲ႔ အ နီးကပ္ဖြင့္ၾကည့္ေတာ့မွ အဆင္ေျပတယ္။ တကယ္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဗမာ ျပည္ေရေျမ ေနာက္ခံဗမာ့ ဂီတသီခ်င္းေတြ ဗမာလူမ်ဳိး ဇတ္ပို႔၊ ဇတ္ရံေတြနဲ႔ မယံုႏိုုင္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ စြဲေဆာင္မႈရွိလြန္းလို႔ ၂ ခါတိတိ ထပ္ၾကည့္ရတဲ့ အထိပါ။

( ဇတ္ဝင္ခန္းတခု )
ဗမာ့ေစာင္း
ဒုတိယ ကမၻာစစ္အတြင္းက ဗမာျပည္မွာတာဝန္က်တဲ့ ေဖ်ာ္ေျဖေရးတပ္ခြဲေလးတခုမွာ ေၾကာ႐ိုးတည္ထားတာပါ။ ထံုးစံအတိုင္း ဒီတပ္ခြဲက ဂ်ပန္တပ္သားေတြ စိတ္ဓါတ္မက်ရ ေအာင္ စစ္သီခ်င္းေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ တာဝန္ယူေဖ်ာ္ေျဖရတယ္။ တပ္မွဴးကိုယ္တိုင္က ဂ် ပန္ျပည္မွာသံစံု တီးဝိုင္းေခါင္းေဆာင္ကေန စစ္ထဲကို ဆင့္ေခၚပါလာသူ။ အဲဒီအထဲက တပ္ သားေလး မစ္ဆူအီဆိုတာကလည္း နဂိုထဲက ဂီတပါရမီ ထက္သန္သူဆုိေတာ့ သူတို႔ တပ္စခန္းခ်ရာ ေက်းရြာသားေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးခင္မင္ရင္း ဗမာေစာင္းကို ခံုခံုမင္မင္တီး ခတ္ လာခဲ့တယ္။ ဒီေနရာမွာ ဆရာတင္မိုး ေျပာျပတဲ့ သူငယ္စဥ္က ရြာမွာ ဂ်ပန္စစ္သား ေတြနဲ႔ ခင္မင္ၿပီး တေယာထိုးေလ့ရွိၾကတယ္ ဆိုတာေလးကိုေတာင္ သတိရမိေတာ့ တယ္။
ဂ်ပန္ေတြစစ္ရွံဳးၿပီး ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး ၿပီးသြားခဲ့ေပမဲ့ က်ဲျပန္႔ေနတဲ့ အဆက္အသြယ္ မ ရတဲ့ တပ္စုအေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ဒီသတင္းကို မသိၾကဘူး ။ ဒီအထဲမွာ မစ္ဆူအီတို႔ ေဖ်ာ္ေျဖေရးတပ္ခြဲေလးလည္း ပါတာေပါ့။ ေနာက္ေတာ့အလြယ္တကူပဲ အဂၤလိပ္ မဟာ မိတ္ေတြဆီ လက္နက္ခ်ၿပီး စစ္စခန္းတခုမွာ သံု႔ပန္းအျဖစ္ ဂ်ပန္ကိုုျပန္ၾကဖို႔ ေစာင့္ေနတဲ့ အခ်ိန္ ေတာင္ကုန္းႀကီးတခုေပၚမွာ တပ္စြဲၿပီးခံပစ္ေနတဲ့ ဂ်ပန္တပ္စိတ္တခုကို လက္နက္ ခ်ဖို႔ ကမ္းလွမ္းတဲ့ တာဝန္ကိုု မစ္ဆူအီက ယူခဲ့တယ္။
သူ ေတာင္ကုန္းႀကီးေပၚကိုတက္လာၿပီးစစ္ ရွံဳးေနပီျဖစ္ ေၾကာင္းလက္နက္ခ်ဖို႔ ေျပာတဲ့ အခါ အေပၚမွာရိွေနတဲ့ တပ္စုႀကီးက လံုးဝ လက္မခံပါဘူး။ ခက္တာက သူ႔မွာမိနစ္ ၃ဝ ပဲ အခ်ိန္ရတယ္။ ဒီဖက္မွာလည္း ဘယ္လိုမွညႇိလို႔ မရ။ သူ ဒီလူေတြကို အဓိပၸါယ္မဲ့ မေသ ေစခ်င္ဘူး။ ေနာက္ဆံုးအဂၤလိပ္ေတြကို၊ သူ႔ကို အခ်ိန္ထပ္ေပးဖို႔ အခ်က္ျပတာကို အထင္ လြဲ ၿပီးဝိုင္းဝန္း ႐ိုက္ႏွက္ၾကလို႔ သူလည္းဂူထဲမွာ ေမ့ေမ်ာေနတုန္း အခ်ိန္ေစ့လို႔ ဒီေတာင္ ကုန္းႀကီးကို မိုင္းခြဲၿဖိဳခြင္းခံလိုက္ရပါေတာ့တယ္။ သူ သတိရလာေတာ့ ပ်ံ႕က်ဲေနတဲ့ အ ေလာင္းေတြ။ သူစခန္းကို ျပန္မသြားေတာ့ဘူး။ နီးရာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတေက်ာင္းမွာ သ ဃၤန္းဝတ္ အကူအညီေတာင္းၿပီး  သူေလွ်ာက္သြားၾကည့္တယ္။ ေနရာတိုင္းမွာ စစ္႐ွံဳး ျခင္း ဆုတ္ခြါျခင္းေတြ ေရာဂါေတြ  အေလာင္းေတြ ပင္လယ္ကမ္းစပ္ေတြမွာလည္း လႈိင္း ပုတ္လို႔ အပံုလိုက္အထပ္လိုက္ ဂ်ပန္စစ္သားေတြ အိမ္မျပန္ႏိုုင္ၾကေတာ့ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္ မွာ သူ႔ႏွလံုးသားကို ေစ့ေဆာ္ေနတာက ဒီခႏၶာကိုယ္ေတြမွာ မိသားစုေတြဘဝေတြ ဂုဏ္ သိကၡာေတြ ရွိခဲ့တယ္။ ဒီလူေတြကို ဂုဏ္သိကၡာရွိရွိ ျမဳပ္ႏွံသၿဂႋဳဟ္ေပးရမယ္ ဗုဒၶဘာသာ အရ ဘဝကူးေကာင္းေအာင္ သရဏဂံုတင္ေပးရမယ္ ဆိုတဲ့အသိပဲ။ တကယ္ကို သူလုပ္ ခဲ့တယ္။ တေယာက္တည္း ေပါက္တူးတလက္နဲ႔ အေလာင္းေတြ ျမဳပ္တယ္။ တေနရာၿပီး တေနရာ လိုက္ရွာတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ မစ္ဆူအီ ေသပီလို႔ထင္ထားၾကတဲ့ သံု႔ပန္းစခန္းထဲက ဂ်ပန္ေတြဆီကို မစ္ ဆူအီနဲ႔တူတဲ့ ဘုန္းႀကီးတေယာက္ရဲ႕ သတင္းက ေဒသခံ ေစ်းသည္ေတြဆီကတဆင့္ ေရာက္လာခဲ့တယ္။ တပ္ရင္းမွဴးက ၾကက္တူေရြးေလးတေကာင္ကို မစ္ဆူအီ ငါတို႔နဲ႔ အ တူ ဂ်ပန္ျပန္ရေအာင္လို႔ သင္ေပးၿပီး အဲဒီ ဘုန္းႀကီးဆီကိုေရာက္ေအာင္ ေစ်းသည္ေတြ က တဆင့္ ပို႔လိုက္တယ္။ ဒီ ႐ုပ္ရွင္ရဲ႕အထြတ္အထိပ္ ရင္ကိုဖမ္းဆုပ္ႏိုုင္တဲ့အခန္းေလး ကေတာ့ မစ္ဆူအီက သူ႔ရဲေဘာ္ေတြရွိရာ သံု႔ပန္းစခန္းနားကိုေရာက္လာၿပီး မလွမ္းမ ကမ္းမွာရပ္ၿပီး သူတီးေနက်ေစာင္းေလးကို တီးျပရင္း သူ- မစ္ဆူအီ ျဖစ္ေၾကာင္း လာျပတဲ့ အခန္းေလးပါ။ သံဆူးၾကိဳးေတြေနာက္က ရဲေဘာ္ေတြက ျပံဳတိုးၿပီး ၾကည့္ၾက။ ေအာ္တဲ့သူ က ေအာ္ၾက ငိုတဲ့သူ ကငိုၾက။ ၾကက္တူေရြးေလးကလည္း
“မစ္ဆူအီငါတို႔နဲ႔အတူ ဂ်ပန္ ျပန္ရေအာင္”
လို႔ ထပ္ကာထပ္ကာ ေအာ္လို႔။ မစ္ဆူအီကေတာ့ စကားတခြန္းမွ မေျပာပဲ ၾကက္တူေရြး ေလးကို ပခံုးေပၚတင္ၿပီး ေစာင္းကိုသာ တြင္တြင္တီး ေနခဲ့တယ္။ တကယ္ပဲ မစ္ဆူအီ တ ေယာက္ဂ်ပန္ စစ္သားေတြကို သရဏဂုဏ္တင္ သျဂိဳဟ္ဖို႔ ဗမာျပည္မွာက်န္ေန ရစ္ခဲ့ပါ ေတာ့တယ္။

(၁၉၈၅ ခု မွာေရာင္စံုဖလင္ႏွင့္ ျပန္ရိုက္ေသာ ဗမာ့ေစာင္းမွ ဇတ္ဝင္ခန္း)
အိုင္ဝိုဂ်ီးမား ကၽြန္းမွ ေပးစာမ်ား
ဗမာ့ေစာင္းလိုပဲ စစ္နဲ႔ လူသားဆန္မႈေတြကို အလွပဆံုး ရက္ျခယ္ထားတဲ့ ဂ်ပန္ကား တ ကားကို ၿပီးခဲ့တဲ့လကပဲ ၾကည့္ျဖစ္လိုက္ျပန္တယ္။ ေဟာလိဝုဒ္ နံမယ္ေက်ာ္ Clints Eastwood ႐ိုက္တာျဖစ္ၿပီး ေအာ္စကာဇကာတင္ခံရတဲ့ နာမည္ေက်ာ္အဆင့္မီ ကား ေကာင္းတခုပါ။ တကားလံုး ဂ်ပန္စကားေျပာျဖစ္ၿပီး မင္းသားက the last samurai ထဲ က ဝါတာနာဘီ ပါ။ ဒါေပမဲ့တကယ့္ ဇတ္ေကာင္ကေတာ့ မုန္႔ဖုတ္သမားေလးကေနပီး စစ္ထဲ ဆင့္ေခၚပါလာတဲ့ တပ္သားေလး ဆိုဂီကပဲ တကားလံုးရဲ႕ အႏွစ္သာရကို ေထာက္ ျပသြားခဲ့တယ္။

အိုင္ဝိုဂ်ီးမားဆိုတာ ဂ်ပန္ေရပိုင္နက္ထဲမွာ ထိုးထြက္ေနတဲ့ မီးသင့္ေက်ာက္ ေတာင္ပူစာ ကၽြန္းေလးတခု။ ဒီကၽြန္းေပၚမွာ အေမရိကန္ေတြကို ခုခံဖို႔ ဂ်ပန္တပ္စုတစု ျပင္ဆင္ေန ၾကရတယ္။ သူတို႔ေတြ ဒီကၽြန္းေလးမွာ ပိတ္မိၿပီးေသ ၾကရေတာ့မယ္ဆိုတာကိုလည္း အားလံုးလိုလိုက သိနားလည္ေနၾကတယ္။ ရိကၡာျပတ္လပ္ အားအင္ခ်ိနဲ႔ေနတဲ့ စစ္သား တစု ကမ္းစပ္မွာ ကတုပ္က်င္းတူးေနၾကတုန္း ေမာပန္းလြန္းတဲ့ ဆိုဂီ က
“အေမရိကန္ကႏိုုင္မွာပဲေလ ငါတို႔ ဒီကတုပ္က်င္းေတြကို ဘာအတြက္ တူးေနရတာပါ လိမ့္ကြာ ဒီကၽြန္းကိုေပးလိုက္ၿပီးေရာကြာ” လို႔
အခ်င္းခ်င္း ညီးညဴလိုက္မိတာကို သူ႔တပ္ဗိုလ္ၾကားသြားလို႔ အေသေဆာ္ေတာ့မဲ့ အခ်ိန္ မွာပဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ကူရီဘာရာရွီ (ဝါတာနာဘီ) ေရာက္လာၿပီး ကယ္လိုက္တာနဲ႔ ဇတ္ လမ္းေလးကို ဖြင့္ထားပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ဆိုဂီ ရဲ႕ ရိုးသားတဲ့ အေလ်ာ့ေပးစိတ္ဓါတ္က ဘာတာဝန္မွမယူ ဘာအကူ အညီမွ မေပးႏိုင္ပဲ အသက္ေပါင္းမ်ားစြာကို ဒီကၽြန္းေလးေပၚမွာ အေသခံခိုင္းတဲ့ ဂ်ပန္ ေတာ္ဝင္ ေသနာပတိခ်ဳပ္ႀကီးရဲ႕ အမိန္႔ထက္ အမ်ားႀကီး အျပစ္ကင္းတယ္လို႔ ထင္ပါ တယ္။ အေမရိကန္အေၾကာင္းသိတဲ့ အေမရိကန္ျပန္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ကူရီဘာရာရွီရဲ႕ တာ ဝန္ယူတတ္မႈ လူသားဆန္မႈ လူ႔အသက္ေတြကို အေလးထားမႈ ဒီခံစစ္အေပၚမွာ ပကတိ အတိုင္း သံုးသပ္ႏိုင္မႈကိုလည္း ဂ်ပန္တို႔ရဲ႕ ဘူရွီဒိုစိတ္ဓါတ္ (အရွံဳးမေပးကိုယ္တိုင္ အဆံုး စီရင္မႈ) နဲ႔ ေရာယွက္ၿပီး ျပသြားတာဟာ တကယ္အေတြးပြားစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။
ေလာ့စ္အိန္ဂ်လိစ္ အိုလံပစ္ပြဲမွာ ၿပိဳင္ခဲ့ဖူးတဲ့ျမင္းခုန္ ခ်န္ပီယံ တပ္မွဴး နာရွီ ကလည္း ဒဏ္ရာအျပင္းအထန္နဲ႔ မိလိုက္တဲ့ အေမရိကန္စစ္သားကို ရွားပါးတဲ့ၾကားထဲကပဲ ရွိတဲ့ ေမာ္ဖင္းေလးထိုးေပးခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆံုး အေမရိကန္စစ္သားေသသြားေတာ့ အိတ္ထဲ ကထြက္လာတဲ့ သူ႔အေမရဲ႕ စာေလးကပဲ ဒီအျဖစ္အပ်က္ေလးကို အဓိပၸါယ္ျဖည့္လိုက္ တယ္ ။
“Come home safe. do the right thing because it is right .” တဲ့။
ဒီကၽြန္းေပၚကို အျပစ္နဲ႔ေရာက္လာတဲ့ တဘားက် စစ္ဗိုလ္ေလး ရွီမီဇူရဲ႕ အျဖစ္ကလည္း စိတ္ဝင္စား စရာေကာင္းတယ္။ သူ႔ကို ကင္ေပတိုင္ (ေထာက္လွမ္းေရး) က ေမြးထား ေပမယ့္ တရက္မွာ သူ႔ဆရာနဲ႔အတူ ၿမိဳ႕ထဲ ပတၱေရာင္လွည့္တုန္း ႏိုုင္ငံေတာ္အလံ မလႊင့္ လို႔ဆိုၿပီး အိမ္တအိမ္ကို ျပသာနာရွာတယ္။ အိမ္ရွင္မခမ်ာ လင္ကစစ္ထြက္ေနေတာ့ က ေလးငယ္ေလး ၂ ေယာက္နဲ႔ မအားလို႔ျဖစ္ေၾကာင္း ေတာင္းပန္ေနတုန္း ေမြးထားတဲ့ ေခြး ကထုိးေဟာင္။ ကင္ေပတိုင္အရာရွိမွာ လူကိုသာအႏိုုင္က်င့္လို႔ေကာင္းေပမဲ့ ေခြးေဟာင္ ေတာ့ ရွက္ရွာၿပီး အတူပါလာတဲ့ ရွီမီဇူ ကို ေခြးသတ္ခိုင္းပါေတာ့တယ္။ ဒီ ေခြးေလးကိုပဲ လံုျခံဳေရးအတြက္ အားကိုးေနရတဲ့ သားအမိရဲ႕ ငိုရွိဳက္ေတာင္းပန္သံေတြၾကားမွာ ရွီမီဇူ တေယာက္ ေသနတ္ကို မိုးေပၚေထာင္ေဖာက္ျပၿပီး သူ႔ဆရာဆီ ျပန္အထြက္အလာ လမ္း တဝက္ေရာက္မွ ေခြးေဟာင္သံ ျပန္ၾကားၿပီး ရာထူးခ် ေရွ႕တန္းပို႔ခံခဲ့ရပံုေလးက ရီစရာ ေကာင္းသလိုလို ေမာစရာ ေကာင္းသလိုလို။
ဂ်ပန္စစ္ျပန္ႀကီးမ်ား
အရက္စက္ဆံုး အျဖစ္အပ်က္ေတြထဲမွာ ဂ်ပန္မ်ား တ႐ုတ္နန္က်င္းၿမိဳ႕ကို သိမ္းပိုက္ခဲ့တဲ့ အျဖစ္ႀကီးလည္း တခုပါခဲ့ဖူးတယ္။ ဘယ္ေလာက္ထိေတာင္ ရက္စက္ခဲ့လည္းဆိုရင္ ဒီ အေၾကာင္းေတြကို ဒီဖက္ေခတ္ေရာက္မွ သုေတသနလုပ္ စာအုပ္ထုပ္ခဲ့ဘူးတဲ့ အေမရိ ကန္ဖြား တ႐ုတ္လူမ်ဳိး သမိုင္းပညာရွင္ အမ်ဳိးသမီးဟာ ဒီစာအုပ္လည္းထုပ္ၿပီး နာမည္ လည္းႀကီး မိသားစုနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္ေနတဲ့ၾကားထဲက တရက္မွာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အဆံုးစီရင္ သြားခဲ့ဖူးပါသတဲ့။

 စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္တတ္ေသာ မိန္းကေလးမ်ား
စိတ္လံုး၀ မဆိုးတတ္တဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ေရေႏြးျဖဴ တခြက္နဲ ့တူတယ္၊ ေရငတ္ေျပေပမဲ့ အရသာမရွိဘူး....

သင္ေနာက္က်တဲ့အခါ...သူမ စိတ္ေကာက္တယ္...အေၾကာင္းက သင္ လမ္းမွာ မေတာ္တဆျဖစ္မွာကို စိတ္ပူလို့ပါ....

သင္ ေဆးလိပ္ေသာက္တဲ့အခါ...သင့္ကို စိတ္ဆိုးတယ္...အေၾကာင္းက သင့္ရဲ့ က်န္းမာေရးထိခိုက္မွာ မလိုလားလို့ပါ...

သင္အရက္ေသာက္တဲ့အခါ ...စိတ္ဆုိးတယ္...အေၾကာင္းက သင္အရက္မူးတဲ့အခါ သင့္ကို ဂရုစိုက္မဲ့သူ မရွိမွာ စိတ္ပူလို့ပါ...ပိုစိုးရိမ္တာက အရက္ေသာက္ရင္ ေဘးျဖစ္မွာကိုပါ...သူမ  ေမွ်ာ္လင့္တာက သင္နဲ့အတူတူဆံျဖဴသြားက်ိဳးတဲ့အထိ လက္တြဲသြားခ်င္တယ္ေလ...

သင့္ကုိယ္က အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ့ ေရေမႊးနံ့ ရတဲ့အခါ... သူမ စိတ္ေကာက္တယ္...အေၾကာင္းက သင့္ကို ဂရုစိုက္လို့ပါ...မုန့္ကိုပဲ ေ၀စားမယ္...သင့္ကို ေတာ့ ေ၀မစားႏုိင္ဘူးဆိုတဲ ့သေဘာပါ....

သူမရဲ ့ေမြးေန့ကို သင္ေမ့တဲ့အခါ...သူမ စိတ္ဆိုးမယ္...အေၾကာင္းက သင္ဟာ သူမရဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ပါ... သူမရဲ့ ေမြးေန့ကို သင့္ကုိ အမွတ္ရေစခ်င္တဲ့သေဘာပါ....

မိန္းကေလးေတြဟာ တရားေဟာတဲ့သူလဲျဖစ္တယ္...သူတုိ့ စိတ္ဆိုးတဲ့အခါ သေဘာတရားအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ နားလည္ခြင့္ရရွိၾကတယ္...

မိန္းကေလးေတြဟာ  တိတ္ဆိတ္တဲ့သူလဲ  ျဖစ္ေနတတ္ျပန္တယ္... ဒီအခါ.. သူတို့သေဘာထားကို နားလည္ဖို့ ခက္ခဲျပန္တယ္....

မိန္းကေလးေတြဟာ သူတို့ရဲ့ ေဘးမွာရွိတဲ့ ေယာက်္ားေလးဆီက ေတာင္းဆိုတယ္...ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ရယူခ်င္တဲ့သေဘာက... သူတုိ့ဟာ မၾကာခဏ ဆံုးရွံဳးေနာက္က်က်န္ခဲ့ၾကရလို့ပဲ...

ဒါေၾကာင့္ မိန္းကေလးေတြက ေယာက်္ားေလးေတြကို အလြယ္တကူ စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္တာျဖစ္တယ္....

တကယ္လို့ သင့္ေဘးမွာ စိတ္ေကာက္တတ္တဲ ့ေကာင္မေလး ရွိရင္...သင္ ကံေကာင္းျပီလို့မွတ္ပါေတာ့....

သင့္မွာ စိတ္ဆိုးတဲ့မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ပုိင္ဆိုင္ထားရင္ေတာ့ သူမကို တန္ဖိုးထားပါေတာ့...အေၾကာင္းက စိတ္ဆိုးတတ္တဲ့မိန္းကေလးက ခ်စ္စရာအေကာင္းဆံုးမို့လို့ပါ.... :)

တကယ္လို့...တစ္ေန့က်ရင္...သူမ သင့္အေပၚ စိတ္မဆိုးေတာ့ရင္ ဘာျဖစ္လာမလဲ ....

သင္က ထင္ခ်င္ထင္မယ္ နားေအးသက္သာသြားမွာေပါ့... အခုမွ ေအးေဆးေနရေတာ့မယ္ လို့ထင္ႏုိင္ပါတယ္...

တကယ္ေတာ့သင္တစ္ေယာက္တည္း အေမွာင္ခန္းေလးထဲမွာ စိတ္ကေယာင္ေခ်ာက္ျခားမွု နဲ့ အထီးက်န္စြာ နာက်င္ျခင္းကို တစ္ဦးတည္းခံစားရမွာျဖစ္တယ္...သင့္ကို ပူပန္စိုးရိမ္မွုနဲ ့ေျပာဆိုေနမဲ့သူမရွိေတာ့တဲ့အတြက္ ကုိယ့္ဘာသာ လမ္းဆက္ေလွ်ာက္ရမွာျဖစ္တယ္...
မွားယြင္းျခင္းေတြၾကံဳလဲ သတိေပး တားျမစ္တဲ့ သူဆိုတာ မရွိႏိုင္ေတာ့တဲ့အတြက္...မွားျပီးရင္း ထပ္မွားဖြယ္ရာ ျဖစ္လာႏုိင္တယ္....အဆံုးမွာ မိမိကို္ယ္ကုိ ယံုၾကည္ျခင္းပ်က္သုဥ္းလာျပီး...အိပ္မရတဲ ့ညေတြကို ျဖတ္သန္းရေတာ့မွာျဖစ္တယ္....

ဒါေၾကာင့္ မိန္းကေလးေတြ စိတ္ဆိုးစိတ္ေကာက္ျပီဆုိရင္...သူတို့ရဲ့ သေဘာထားကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ေပးပါ.. ကုိ္ယ့္ကို တကယ္ခ်စ္တဲ ့မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ကုိယ့္ကို ေဘးက်ပ္နံက်ပ္ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ပါဘူး...သူ့မွာ အေၾကာင္းရင္းရွိပါတယ္...သူ့ရဲ့ စိတ္ကို နားလည္ေအာင္ၾကိဳးစားသင့္ပါတယ္....
ဒါဆိုရင္ မိိတ္ေဆြတုိ့ရဲ့ ခ်စ္ခရီးလမ္းဟာ ကံေကာင္းျခင္းေတြ ပိုင္ဆိုင္ႏုိင္ဖို့ ေသခ်ာေနျပီေပါ့....

မူရင္း။ ။珍惜你身边那个爱生气的女人
ေက်နပ္ႏုိင္ၾကပါေစ...
စာခ်စ္သူမ်ားအား ေက်းဇူးတင္ပါသည္
(ေဇယ်ာ)08/Dec/2011, Thursday, 11:30 pm

 စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္တတ္ေသာ မိန္ကေလးမ်ား










  • မေကာင္းမွဳႀကဥ္ ေကာင္းမွဳယွဥ္ ျဖဴစင္စိတ္ကိုထား
    ဗုဒၵျမတ္စြာ ေဟာေသခ်ာ လိုက္နာက်င့္ကာပြား
    ဘုရားတိုင္းသာ ညြွန္ျပရွာ သုံးျဖာဤတရား
    ေကာင္းက်ိဳးစီးပြား သင္လိုလား မွတ္သားနည္းယူထား..
    ေကာင္းေသာေန့ရက္သည္ေကာင္းေသာကံအမွဳကိုျပဳေသာေန့ျဖစ္သည္..
    ပါေပန ယုတ္မာေသာသူသည္ ပါပံ မေကာင္းမွဳကို သုကရံ ျပဳလြယ္၏..
    ပါေပန ယုတ္မာေသာသူသည္ သာဓုံ ေကာင္းေသာအမွဳကို ဒုကၠရံ ျပဳနိဳင္ခဲ၏..
    သာဓုနာ သူေတာ္ေကာင္းသည္ သာဓုံ ေကာင္းေသာအမွဳကို သုကရံ ျပဳလြယ္၏..
    သာဓုနာ သူေတာ္ေကာင္းသည္ ပါပံ မေကာင္းမွဳကို ဒုကၠရံ ျပဳနိဳင္ခဲ၏...

No comments:

Post a Comment

Don't be shy; leave you comments!